לפתוח שנה חדשה – זמן טוב לדבר על זה

חזרה ללימודים

פתיחת שנת הלימודים היא הזדמנות נהדרת לשיחה בבית ובכיתה על יחסים, גבולות ובחירות טובות.

קשרים בריאים 

נדבר על איך לבנות חברויות טובות ואיך להיות חבר.ה טוב.ה. זה לא רק לשחק בהפסקה או לשמור מקום באוטובוס . יחסים בריאים הם גם לדעת לשים לב כשמישהו.י נשאר בחוץ, לעזור כשקשה, ולמצוא דרך לפתור סכסוך בלי לפגוע. קשרים בריאים הם הבסיס לתחושת שייכות וביטחון.

גבולות אישיים – בבית הספר יש הרבה רגעים שבהם הגבולות של ילד.ה נבחנים: מי יושב ליד מי? האם מתאים לחבק חבר.ה כשנפגשים? אפשר לפתוח לי את התיק או להשתמש בחפצים האישיים שלי, בלי לבקש את רשותי?  חשוב לתרגל, שזה בסדר להגיד "לא", בצורה מכבדת, בלי להעליב ובלי לפגוע.  במקביל יש לכבד את ה"לא" של אחרים.ות. גבולות הדדיים תורמים למרחב בטוח שבו כולם.ן מרגישים.ות בנוח.

מעברים ושינויים

כל שלב חדש מביא איתו התרגשות והסתגלות. לכל אחד מאתנו יש קצב אחר, ודרך אחרת להתרגל לשינויים: גופניים, חברתיים, לימודיים, רגשיים… שינויים הם חלק טבעי במסע החיים! ככל שנתכנון אליהם ונדע מה צפוי לנו, נצליח לעבור אותם, קצת יותר בקלות.

בתחילת שנה, כשמערכות יחסים חדשות נרקמות ושינויים נכנסים לחיים, שווה לשאול גם את עצמנו: למי אנחנו פנינו בילדות כשהתלבטנו? ואיזה משפט קטן מההורים שלנו היה יכול לעזור לנו לעבור את המעברים האלה ביתר קלות?"

שתפו:

פוסטים אחרונים

דימוי עצמי

איך הילדים.ות שלנו ירגישו טוב עם עצמם.ן בעולם שכל הזמן משווה ומבקר?דימוי עצמי חיובי הוא

קראו עוד »